Развој савременог друштва допринео је и да ова област права буде уређена на начин који ће заштити потрошаче и побољшати њихов положају у односу према трговцима.
У складу са статистичким подацима из практичног искуства, односно рада адвоката Горана Дојчиновића из Новог Сада, у овој области права уочена је тенденција све чешће појаве случајева у којима потрошачи пријављују да поједини трговци не поступају у складу са својим законом прописаним обавезама када је у питању саобразност, односно несаобразност робе уговору, тј. да исти: одбијају пријем рекламације; одуговлаче рокове за решавање рекламације; износе неистините тврдње о могућностима решавања рекламације (нпр. нудећи само оправку неког уређаја као могућност решавања); не воде евиденцију рекламација итд. Највећи број оваквих приговора потрошача потиче из уговора о продаји робе.
У случају несаобразности робе са уговором, потрошач има право да бира између отклањања несаобразности заменом, умањењем цене или раскидом уговора (поврат новца), уколико се несаобразност појави у року од шест месеци од дана предаје робе потрошачу. У том случају оправка је могућа само уз изричиту сагласност потрошача. Иста оваква права, наравно у оквирима гарантног рока, потрошач има и када се после прве оправке поново појави исти или други недостатак саобразности (нпр. нови квар). Дакле, уколико се несаобразност робе уговору појави у року од шест месеци од дана предаје робе потрошачу, претпоставља се да је несаобразност постојала приликом предаје робе истом, а продавац тј. трговац који тврди другачије, мора то и да докаже.
Рок за решавање рекламације не може да буде дужи од 15 дана, односно 30 дана за техничку робу и намештај, рачунајући од дана подношења рекламације. Продавац мора да одговори на рекламацију и да се изјасни да ли је прихвата или не. Немогућност доставе амбалаже продавцу није и не може бити услов за решавање рекламације, нити за одбијање отклањања несаобразности.
Забрањена је непоштена, обмањујућа и насртљива пословна пракса трговаца.
Потрошачи уживају овакву заштиту и код уговора закључених на даљину код тзв. online куповине, затим код пружања услуга уопште и код уговора о туристичком путовању.
Потрошачи имају право да пријаве несавесне трговце, да иницирају покретање судских поступака и остваре право на накнаду штете.
Уколико имате неке проблеме потрошачке природе, обратите се нашој канцеларији и адвокату Горану Дојчиновићу из Новог Сада за помоћ.